Daniel Kjørberg Siraj tester ut bysykkelen i Oslo (Foto: OBOS)
- Annonse -
Frontrunner Publishing - enkel og effektiv avis på nett

De neste tre årene skal OBOS være med på å finansiere bysykkelordningen i Oslo. Målet er at syklene blir tilgjengelig for enda flere og kanskje også i noen nye områder.


I år vil det bli satt inn 700 flere sykler i bysykkelordningen i Oslo. Omtrent 77 000 mennesker bruker bysyklene, og i 2017 ble det syklet over 2,6 millioner turer i Oslo.

– OBOS er opptatt av grønn byutvikling. Vi ønsker å bidra til at byens innbyggere har et godt og miljøvennlig transporttilbud. Derfor gleder vi oss til å være med på å videreutvikle bysykkelordningen i Oslo de neste tre årene, sier Daniel Kjørberg Siraj (bildet), toppsjef i OBOS.

Gratis testuke

I forbindelse med oppstart av sykkelsesongen gir OBOS en uke gratis til alle som vil teste syklene. Gratisuken varer fra 9. til 16. april. Det skal også dryppe noen andre tilleggsgoder på OBOS-medlemmene, røpes det.

Et nytt tilbud i år er at når et OBOS-medlem kjøper sesongabonnement på Oslo bysykkel fås fem gratis dagspass på kjøpet. Dagspassene kan deles ut til venner og familie og kan brukes når som helst i løpet av sesongen.

Kan bli bysykler lenger fra bykjernen

Det er Urban Infrastructure Partner (UIP) som eier og driver Oslo Bysykkel. OBOS opplyser at de er i dialog med UIP om muligheten for sykkelstativ flere steder også lenger fra sentrumskjernen. Hvor disse eventuelt blir plassert er ikke avklart.


 

- Annonse -