- Annonse -
Frontrunner Publishing - enkel og effektiv avis på nett

Klimautslippene reduseres med rundt 300 tonn CO2 i året grunnet omstillingen, når 100 selgere bytter ut sine fossile biler og tar i bruk elektriske biler, ifølge selskapet selv.

Bilmodellen som tas i bruk er Opel Ampera-e.

– I vårt selskap er vi det første markedet som legger om firmabilordningen til å gjelde elbiler. Prosjektet vekker stor interesse internasjonalt, sier Stein Rømmerud, administrerende direktør i Coca-Cola European Partners Norge.

Deltar i klimanettverket 203040

– Vi gjennomfører denne elbilsatsingen fordi det er riktig for miljøet, og fordi dagens elbilpolitikk gjør det gunstig økonomisk – både for selskapet og for de ansatte. Gjennom vår deltakelse i klimanettverket Norge 203040 ser vi at flere store aktører i næringslivet tenker i samme retning. I tillegg ser vi at medarbeiderne ønsker og forventer at vi tar slike grep, sier Rømmerud, som opplyser at de for framtiden i så stor grad om mulig vil investere i elbiler til resten av selgerne.

Holm i Zero: – Tegn på at næringslivet er i gang

– At et stort selskap som Coca-Cola velger elbiler er positivt, og et tydelig tegn på at næringslivet er i gang med å fase ut bensin- og dieselbiler. For å sikre at flere følger etter Coca-Cola må bilbransjen få opp leveringstakten av elbiler, og politikerne må sørge for at rammebetingelsene er slik at det alltid lønner seg å velge elbil fremfor bensin og diesel, sier Marius Holm, leder i miljøstiftelsen Zero.


Foto: Coca Cola

- Annonse -